31. Dintre toate mijloacele de Eliberare, cea mai înaltă este
Devoțiunea: și căutarea Realității proprii (Sinele se numește Devoțiune).
351.
Sinele Suprem, eterna, indivizibila, non-duala Conștiință, Martorul lui
Buddhi (intelectul) și al restului, este altul decât Sat (Existența) și asat (non-existența), și este semnificația ultimă a noțiunii exprimată de termenul "Eu". Este Realitatea imediată, Beatitudinea Întrupată.
135. Sinele Suprem al Conștiinței pure, diferit de prakriti (puterea naturii creatoare) și de
modificările sale, strălucește ca "Eul-Eu ', Martorul direct al lui buddhi în
timpul stării de veghe și al celorlalte stări, și luminează toată
această manifestare a Existenței și non-existenței.
217.
Ceea ce se manifestă în mod clar în timpul stărilor de veghe, vis și somn profund,
care este perceput în mod direct în interior ca "Eul-Eu" al conștiinței
continue, care percepe ego-ul, intelectul, etc, că sunt de diverse forme și
modificări, și care se revelează însuși ca Sinele Veşnicei Conștiință-Beatitudine - cunoaște-te ca acesta, propriul tău Sine, în Inimă.
136.
Prin experiență directă cunoaște asta, propriul tău Sine în tine însuți,
ca "Acesta este Eul", cu mintea-ți stabilă și intelectul pur și clar; (astfel) traversează oceanul fără margini al samsara-ei ale cărui valuri
sunt (succesiunea) nașterii și morții: scopul tău astfel împlinit, fii
stabilit ca Absolutul.
380. În învelișul inteligenței strălucește veșnic Atman, Martorul strălucind de la sine al totului. Făcându-l pe acesta ținta ta, care este destul de diferit de ceea ce e ireal -
bucură-te de el prin experiență, prin conștiință neîntreruptă, ca
propriul tău Sine.
360. Extrem de subtil este Adevărul Sinelui Suprem, și nu este perceptibil de viziunea grosieră (a minții). Acesta poate fi cunoscut minții nobile a intelectului perfect pur,
prin foarte subtila Conștiință de Sine în Samadhi (Starea de Pace Transcendentală).
362. Când mintea, ajunsă astfel prin practica neîncetată, este contopită în Dumnezeu, atunci Samadhi scăpând de caracterul său savikalpa
(cu suport) conduce de la sine către experiența Beatitudinii Unimii (adică, la Nirvikalpa
Samadhi - extaz divin fără suport, non-dual, impersonal).
363. Prin samadhi sunt distruse toate nodurile tendințelor subconștiente (vasana-elor) și toată karma este distrusă. Rămâne, înăuntru și în afară, peste tot și în orice moment, manifestarea fără de efort a Naturii proprii (swarupa), Sinele.
266. În peștera lui buddhi (a intelectului pur) este Supremul Dumnezeu, cel fără de al doilea, distinct de Existență și non-existență. Pentru cel care rămâne în această peșteră într-adevăr ca Sine, nu există nicio reîntrupare.
Verses From Sri Sankara's Viveka-Chudamani
Selected and Reset by Sri Ramana Maharshi
31. Among all the means for Liberation pre-eminent is Devotion: and
the quest for one's own Reality (the Self is called Devotion).
351. The Supreme Self, the eternal, indivisible, non-dual
Consciousness, the Witness of buddhi (the intellect) and the rest, is other than Sat (Existence) and
asat (non-existence), and is the ultimate significance of the notion conveyed by the
term 'I'. It is the immediate Reality, the Bliss Incarnate.
135.
The Supreme Self of pure Consciousness, different from prakriti and its
modifications, shines as the 'I-I', the direct Witness of buddhi during
the wakeful and other states, and lights up this entire manifestation
of Sat and asat.
217. That which clearly manifests itself within
during the wakeful, dreaming and sleep states, which is directly
perceived within as the 'I-I' of continuous awareness, which perceives
the ego, buddhi, etc., that are of diverse forms and modifications, and
which reveals itself as the Atman of Eternal Consciousness-Bliss - know
thou this, thine own Self, within the Heart.
136. By direct
experience know thou this, thine own Self within thyself, as "This is
I", with the mind regulated and the intellect pure and clear; (thereby)
cross the boundless ocean of samsara of which the waves are the
(succession of) births and deaths: thy aim thus fulfilled, be
established as the Absolute.
380. In the sheath of intelligence
shines eternally Atman, the self-effulgent Witness of all. Making that
thy lakshya (target), which is quite different from the unreal - enjoy it by
experience, through unbroken awareness, as thy own Self.
360.
Extremely subtle is the Truth of the Self Supreme, and it is not
discernible to the gross vision (of the mind). It is knowable to the
noble minded of perfectly pure intellect, through very subtle
Self-awareness during Samadhi (the State of Transcendental Peace).
362. When the mind, qualified thus through incessant practice, is
merged in Brahman, then the Samadhi getting rid of its savikalpa
character leads of its own accord to the Experience of Bliss of Oneness
(i.e., of Nirvikalpa Samadhi).
363. By the Samadhi are destroyed
all the knots of vasanas and all karma is destroyed. There remains,
within and without, everywhere and at all times, the effortless
manifestation of one's Swaroopa, the Self.
266. In the cave of
the buddhi is the Supreme Brahman, one without a second, distinct from
Sat and asat. For him who abides in this cave as verily that Self, there
is no rebirth.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu