luni, 21 decembrie 2015

Citate ale Înțelepților - The Quotes of The Sages

Când Ramakrishna avea durerea de cancer la gât ....
Pundit Śaśadhar într-o zi a sugerat că maestrul (Ramakrishna) ar putea elimina boala prin concentrarea minții pe zona gâtului, căci Scripturile au declarat că yoghinii au puterea de a se vindeca în acest mod.
Maestrul l-a mustrat pe preotul hindus: "Cum un savant ca tine poate face o astfel de propunere!" a spus el.
"Cum pot retrage mintea de la picioarele de Lotus ale lui Dumnezeu și să o mut spre această cușcă fără valoare din carne și sânge?"
"De dragul nostru, cel puțin", a cerut Narendra (Vivekananda) și ceilalți ucenici.
"Dar", a răspuns Sri Ramakrishna, "credeți că mă bucur de această suferință? Aș vrea să mă vindec, doar că depinde de Mamă."
Narendra: "Atunci, îți cerem să te rogi ei, ea trebuie să te asculte.".
Maestrul: "Dar nu mă pot ruga pentru corpul meu."
Narendra: "Trebuie să o faci, de dragul nostru, cel puțin."
Maestrul: "Foarte bine, voi încerca."
Câteva ore mai târziu Maestrul i-a spus lui Narendra - "I-am spus: " Mamă, eu nu pot înghiți hrana din cauza durerii mele. Fă posibil pentru mine să pot mânca un pic.. "
Ea mi-a arătat spre voi toți și a spus: "Ce? Nu mănânci suficient prin toate aceste guri. Nu-i așa? "
Mi-a fost rușine și nu am mai putut rosti vreun cuvânt. "


Motivul pentru care este nevoie de atât de mult timp pentru a realiza Sinele și să fii liber este că tot cauți să faci ceva și de fapt nu există absolut nimic de făcut. Nu este nimic de făcut pentru a deveni liber și eliberat - Ce este de făcut? Dacă spui: "am să încerc", spui că halucinația trebuie să încerce. Gândindu-te că acesta este adevărul și că trebuie să te identifici cu ceva pentru a deveni mai elevat. Nu. Tot ce trebuie sa faci este sa rămâi în tăcere, asta este tot. Rămâi liniștit, tăcut. Nimic de făcut. Nimic de devenit. Dacă încerci să devii ceva vei fi prins în lumea cauzei și efectului și vei avea tot felul de probleme. Dar dacă ai făcut mintea tăcută și liniștită atunci nu există nimeni care să se identifice cu nimic și vei deveni liber. Nu devii liber, te trezești la libertatea ce ești deja.
Gândește-te la asta.

~ Robert Adams


Doar atunci când ai devenit un vas gol adevărul, care ești cu adevărat, poate străluci. Când ai cunoștințe în cap prea multe, asta te reține. Când ai prea multă cunoaștere din cărți, te reții de la trezire. Acesta este motivul pentru care cuvintele sunt mereu insuficiente. Ești deja eliberat.
~ Robert Adams


Știm așa de mulți oameni care au practicat diferite metode spirituale ani și ani în șir, și nimic nu s-a întâmplat cu ei, pur și simplu din cauza practicii lor care face să existe un practicant care practică.
PRACTICANTUL TREBUIE SĂ DISPARĂ.
Persoana care practică trebuie să fie epuizată, trebuie să fie eradicată.
Când nu mai e nimeni care să practice, nu mai e nimeni acolo, nu-i așa?
Atât timp cât este cineva care practică, mereu vei avea greutăți, probleme.
Dar când nu mai e nimeni rămas care să practice, atunci ai ajuns.
~ Robert Adams


CE ESTE AICI?
Nu merge în nicio direcție acum, pentru că în orice direcție te duci,
lumea este acolo și spui:
"Nu, nu vreau să merg acolo, eu deja vin de acolo."
Nu face nimic acum. Nu este o facere.
Ai făcut deja destul. Ești aici.
Pur și simplu abandonează toate intențiile și rămâi tăcut.
Și nu te duce în cap. Nu-l lăsa să te tulbure.
L-ai depășit acum.
"Blocat" este doar ceva ce are de-a face cu mintea ta.
Există ceva care nu poate fi blocat niciodată.
Care nu știe acest cuvânt sau concept. Și nu poate merge nicăieri.
E mai devreme decât orice concept și este atemporal.
Starea de veghe nu-l atinge.
Starea de vis nu-l afectează.
Starea de somn profund nu-l schimbă.
Acesta ești tu, natura și ființa ta reală.
Și nu trebuie să apară cu sunetul trâmbițelor.
Aceasta nu trebuie să vină într-o zi însorită.
Nu poate pleca, pentru că nu a venit.
Este atemporal aici.
Acesta, El se revelează.
Este dezvăluit.
Se dezvăluie lui însuși sub forma Ființei pure.
CUNOAȘTE, TU EȘTI ACESTA.
~ Mooji


Poți pierde doar ceva ce ai, dar nu poți pierde ceea ce TU ești.
~ Eckhart Tolle


Focalizează-te pe Văzător, nu pe văzut.
Tot ceea ce vezi este fals și numai Văzătorul este adevărat.
~ Ramana Maharishi


Alegerea practicii depinde de alegerea rezultatelor.
Dumnezeu nu are atribute și este dincolo de minte deci nicio practică nu te va duce la acesta: El se revelează de la sine.

Ramana spune: "Doar rămâi Tăcut pentru că e Aici și Acum." 
Asta este cea mai apropiată practică pentru că Dumnezeu este natura ta reală. 
~ Papaji 

Dumnezeu nu poate fi văzut, el nu este un obiect al simțurilor care poate fi văzut.
Nu-l poți vedea pe Dumnezeu pentru că "TU" ești Dumnezeu! Cum poți căuta Ceea ce "TU" ești?
Dumnezeu nu este un obiect pentru a fi văzut. El este subiectul. El nu poate fi văzut, El este văzătorul, găsește acest Văzător.

~ Papaji


Toți sunteți în Mine. Eu sunt în Voi Toți. Nu este nimic altceva și nimeni altcineva. Sunt Aici, acolo, peste tot ... Omniprezent ... Nimeni nu este separat, nimeni nu este izolat. E totul o singură viață, indivizibilă, totală, subtilă, mai subtilă, cea mai subtilă ... Grosieră, mai grosieră, cea mai grosieră. Dar acest cerșetor nu poate vorbi această limbă pentru toată lumea, doar numai pentru câțiva prieteni.
~ Yogi Ramsuratkumar

Dacă ceri ca El să facă cum vrei tu, ăsta nu e abandon ci o comandă dată Lui. Nu poți să-L rogi să te asculte și să ți se supună și totuși să crezi că te-ai abandonat. El știe ce este cel mai bun și când și cum să o facă. Lasă totul în întregime Lui. A Lui este sarcina; nu mai avea nicio grijă. Toate grijile tale sunt ale Lui. Acesta este abandonul. Asta este Bhakti (devoțiunea).
Sau, întreabă cui apar aceste probleme. Adâncește-te în inimă și rămâi Sinele. Unul dintre aceste două moduri  este deschis aspirantului.
~ Sri Ramana Maharshi
 
Sunt foarte amuzat, pentru că tu crezi că ești corpul, crezi că ești mintea ta, crezi că ești experiențele tale.
Nu contează de câte ori spun că tu ești nimicul, nu vei crede.
Vrei să fii ceva. De ce nu vrei să fii nimic?
E distractiv să fii nimic. Când ești nimic nu e nici o lume, nu există nici un Dumnezeu cui să te rogi,nu există alte persoane care-ți pot face ceva, nu există nici moarte, nu există nicio renaștere.
E doar nimic. Cu toate acestea, nimicul este totul.
Fii nimic. Îți va plăcea să fii nimic.

~ Robert Adams

Când nu ceri nimic din lume, nici lui Dumnezeu, atunci când nu dorești nimic, nu cauți nimic, nu aștepți nimic,
atunci Starea Supremă va veni la tine neinvitată și pe neașteptate.
~ Nisargadatta Maharaj

Recunoașterea Sinelui nu trebuie să fie o practică pentru o viață întreagă.
~ Mooji


Chestia e: Nu e ce zici. Nu e ce proclami. Este ceea ce e adânc, adânc, adânc în inima ta ceea ce determină ce se întâmplă cu tine. Nu e cititul de cărți, nu e studiul, nu e mersul la cursuri.
E să stai singur, să rămâi tăcut, să mergi adânc și mai adânc în tine însuți.
Transcenzând mintea și corpul până ceva se întâmplă.
~ Robert Adams

Liniștea obișnuită a lui Sri Yukteswar era cauzată de percepția sa adâncă a Infinitului. Nu rămăsese timp pentru "revelațiile" interminabile care ocupă zilele maeștrilor care nu și-au realizat Sinele. O zicală din scripturile hinduse este: "În oamenii superficiali peștele gândurilor mărunte cauzează multă mișcare. În mințile oceanice balenele inspirației fac cu greu o unduire." 
~ Sri Sri Paramahansa Yogananda - "Autobiography of a Yogi"



Ramana Maharishi citându-l pe Jnana Sambandar (un mare sfânt ale secolului 7):
Pentru că Dumnezeu este în mine în inima mea, nicio zi, nicio planetă, nu mă poate afecta potrivnic și fiecare zi a săptămânii este la fel de propice.

"Așa cum flăcările focului reduc lemnul la cenușă, în mod similar, focul Cunoașterii Sinelui reduce karma la cenușă."
~ Bhagavad Gita

Conștiința înseamnă fără-de-alegeri, și a fi fără alegeri e să fii liber de orice dorință, este de a fi liber de orice proiecție, este de a fi liber de orice imaginație, este de a fi liber de viitor.
~ Osho

Tu nu trebuie să faci nimic, nu trebuie să te gândești la ceva, nu trebuie să simți ceva pentru a fi complet.
Ești complet tu însuți.
~ Sadhguru


Nu am nici naștere, nici moarte, și nu am îndatoriri. Nu am făcut nimic, fie bun sau rău. Sunt purul Brahman, Absolutul dincolo de toate calitățile. Cum ar putea să fie robie sau eliberare pentru mine? Dacă Dumnezeu este nemișcatul omniprezent, întreg, fără părți, atunci nu există nici o diviziune în acest Dumnezeu deloc. Cum atunci ar putea fie considerat ca fiind în interior sau chiar în afară.
~ Mooji


Oceanul nu cere ca valurile să fie nemișcate ca el să fie mai ca oceanul. În același mod, Sinele nu are nevoie de  sfârșitul activității ca să fie mai mult Sinele.
~ Mooji


Discipolul: Omul realizat continuă să trăiască la fel ca un nerealizat?
Ramana Maharishi: Da, cu această diferență realizatul nu vede lumea ca fiind în afară de Sine.
El posedă adevărata cunoaștere și fericirea internă de a fi perfect,
în timp ce cealaltă persoană vede lumea separată, simte imperfecțiunea și este nefericit.
În rest, actiunile lor fizice sunt similare.
~ (Discuții cu Sri Ramana Maharshi Talk 487)

Cunoaște deci că trupul este doar o haină.
Caută  purtătorul, nu mantaua.
~ Rumi


Nu pretinde îi iubești pe alții ca pe tine însuți. Dacă nu ai realizat că ei sunt una cu tine, nu îi poți iubi. Nu pretinde ești ceea ce nu ești, nu refuza fii ceea ce ești.
Iubirea ta pentru ceilalți este rezultatul cunoașterii de sine, nu cauza acesteia. Fără realizarea Sinelui, nicio virtute nu este autentică. Când știi , dincolo de orice îndoială, aceeași viață curge prin tot ceea ce este și tu ești această viață, vei iubi totul în mod natural și spontan.
Când îți dai seama de adâncimea și plinătatea dragostei tale pentru tine însuți, știi orice ființă vie și întregul univers sunt incluse în afecțiunea ta. Dar când te uiți la ceva ca fiind separat de tine, nu-l poți iubi pentru că te temi de el.
Înstrăinarea provoacă frică și frica adâncește înstrăinarea. Este un cerc vicios. Numai realizarea Sinelui îl poate rupe. Alege asta cu hotărâre.
~ Sri Nisargadatta Maharaj



When Ramakrishna was undergoing the pain of throat cancer....
Pundit Śaśadhar one day suggested to the Master (Ramakrishna) that the latter could remove the illness by concentrating his mind on the throat, the scriptures having declared that yogis had power to cure themselves in that way.
The Master rebuked the pundit. "For a scholar like you to make such a proposal!" he said.
"How can I withdraw the mind from the Lotus Feet of God and turn it to this worthless cage of flesh and blood?"
"For our sake at least", begged Narendra (Vivekananda) and the other disciples.
"But", replied Sri Ramakrishna, "do you think I enjoy this suffering? I wish to recover, but that depends on the Mother."
Narendra: "Then please pray to Her. She must listen to you."
Master: "But I cannot pray for my body."
Narendra: "You must do it, for our sake at least."
Master: "Very well, I shall try."
A few hours later the Master said to Narendra - "I said to Her, 'Mother, I cannot swallow food because of my pain. Make it possible for me to eat a little.'
She pointed you all out to me and said: 'What? You are eating enough through all these mouths. Isn't that so?'
I was ashamed and could not utter another word."


The ego always wants Truth when it is ready.
It says, 'I am ready now. I am pure, available.'
But Truth does not come when the ego is ready.
Truth comes when the Heart is ready, because Truth and Heart are One.
You have to turn away from the ego.
Jesus himself says, ‘Deny yourself, take up your cross and follow me.’
It means: Deny your personal self, deny your arrogance, deny your ego, your seemingly cozy little identity.
Drop it. Turn away from it. Don't give any energy to it.
And ‘take up your cross’ means what?
Whatever it is that life brings, attend to that, but don’t be asking for the fruits of it.
Don't be claiming any doer-ship of it.
Just move because life compels you to move.
And like this you find yourself in the presence of God.
You don’t know how. You cannot boast.
You cannot say, 'I meditated for 16 hours non-stop and I didn’t even breathe.'
You cannot say or do anything.
All happened by the Grace of God.

~ Mooji

The reason it takes so long to become self-realized and become free is you're looking to do something and in truth there is absolutely nothing to do. There is nothing to do to become free and liberated - What is there to do? If you say, "I have to try", you're saying the hallucination has to try. Thinking that this is the truth and you have to identify with something to become higher. No. All you have to do is remain still, that is all. Remain quiet, still. Nothing to do. Nothing to become. If you try to become something you get caught in the world of cause and effect and you will have all kinds of problems. But if you've made the mind still and quiet then there is no-one to identify with anything and you become free. You don't become free, you awaken to the freedom that you already are.
Ponder this.
~ Robert Adams

It is only when you become an empty vessel that the truth, which you really are, can shine fourth. When you have too much head knowledge you keep yourself back. When you have too much book knowledge, you keep yourself from awakening. This is why words are always inadequate. You are already liberated.
~ Robert Adams

You and I know so many people who have been practicing spiritual practices
for years, and years, and years, and nothing has happened to them,
simply because of their practice, it's really a practitioner who's practicing.
THE PRACTITIONER HAS TO GO.
The person who practices has to be depleted, has to be eradicated.
When there is no one left to practice,
there's nobody there, aren't you?
As long as there is somebody who practices, you'll always have a hard time, a problem.
But when there's nobody left to practice, then you have arrived.
~ Robert Adams


WHAT IS HERE?
Don't go into any direction now,
because in any direction you go,
the world is there and you say:
‘No, I don’t want to go there, I am already coming from there.’
Don't do anything now.
It is not a doing.

You have been doing enough already.
You are here. Simply abandon all intentions and remain quiet.
And don't go into your head.
Don't let him trouble you.
You have passed him now.
‘Stuck’ is only something to do with your mind.
There is something that can never be stuck.
It doesn't know this word or concept.
It can never go anywhere.
It's earlier than any concept and it is timeless.
The waking state does not touch it.
The dream state does not affect it.
The deep sleep state does not alter it.
It is you, your real nature and being.
And It does not have to appear with the sound of trumpets.
It does not have to come on a sunny day.
It cannot leave, because it did not come.
It is timelessly here.
This, It is revealing.
It is revealed.
It is revealing itself to itself in the form of pure Being.
KNOW, YOU ARE THIS.
~ Mooji

"You can only lose something that you have,
but you cannot lose something that YOU are."
~ Eckhart Tolle

Concentrate on the Seer, not on the seen.
All that you see is false and the Seer alone is true.
~ Ramana Maharshi

Choice of practice depends on the choice of results.
Brahman has no attributes and is beyond mind
so no practice will take you to that: It is self revealing.
Ramana says "Simply keep Quiet for it is Here and Now."
This is the nearest practice because Brahman is your nature.
~ Papaji


God can not be seen, he is not an object of sense which can be seen.
You can't see God because 'YOU' are God! How can you search for That which "YOU' are?
God is not an object to be seen. He is the subject. He can not be seen, He is the seer, find this Seer.
~ Papaji
 


Everything is in you, including me. And everything is in me, including you.
And yet neither you nor I exist. Who will catch this clue?
 ~ Mooji

All of You are in Me. I am in All of You. There is nothing else and no one else. I am Here, there, everywhere... All Pervasive... No one is separate, no one is isolated. It is all one life, indivisible, total, subtle, subtler, subtlest... Gross, grosser, grossest. But this beggar cannot speak this language to everyone, but only to a few friends.
 ~ Yogi Ramsuratkumar

If you ask Him to do as you please, it is not surrender but command to Him. You cannot have Him obey you and yet think that you have surrendered. He knows what is best and when and how to do it. Leave everything entirely to Him. His is the burden; you have no longer any cares. All your cares are His. Such is surrender. This is Bhakti (devotion).
Or, inquire to whom these questions arise. Dive deep in the Heart and remain as the Self. One of these two ways is open to the aspirant.
~ Sri Ramana Maharshi


You all strike me as very funny, because you believe you are the body,
you believe you are your mind, you believe you're your experiences.
No matter how many times I tell you you're nothing, you won't believe me.
You want to be something. Why won't you be nothing?
It's fun being nothing.
When you're nothing there's no world, there's no God to pray to,
there are no others who can do anything to you, there's no death, there's no rebirth.
There’s just nothing. Yet the nothing is everything.
Be nothing. You'll love being nothing.

~ Robert Adams

So now we are advised to discover the changeless on which these changes are taking place. How is this to be done? By rejecting. Whatever changes, reject it. Sit down coolly for some time and see. Whatever you see, whatever you perceive or conceive or feel can be rejected. Something will be left which you cannot reject. That is the permanent abode of existence, consciousness, bliss and freedom. This can be done instantly or this may take ages.
~ Papaji 


When you demand nothing of the world, nor of God,
when you want nothing, seek nothing, expect nothing,
then the Supreme State will come to you uninvited and unexpected.
~ Nisargadatta Maharaj
 


There is no such thing as a Self-realised person. When there is no "person" the Self is realised. When there is no "person" the question of coming and going cannot arise. The body is an appearance in the Self. When the body disappears the Self remains as it always was and is. Realisation is the understanding "I am not this body which comes and goes, I am that permanent, unchanging reality in which the body and all else appears".
~ Papaji 


The recognition of the Self does not need to be a lifetime practice.
~ Mooji 


The point is this: It’s not what you say.
It’s not what you proclaim.
It’s what’s deep, deep, deep in your heart that determines what happens to you.
It’s not reading books, it’s not studying, it’s not going to classes.
It’s sitting by yourself, becoming quiet, going deeper and deeper within yourself.

Transcending your mind and your body until something happens.
~ Robert Adams

Silence
The silence habitual to Sri Yukteswar was caused by his deep perceptions of the Infinite. No time remained for the interminable "revelations" that occupy the days of teachers without Self-realization. A saying from the Hindu scriptures is: "In shallow men the fish of little thoughts cause much commotion. In oceanic minds the whales of inspiration make hardly a ruffle."
- Sri Sri Paramahansa Yogananda
"Autobiography of a Yogi"

149. Ramana quoting Jnana Sambandar (a prominent 7th century saint): As the Lord is within me in my heart, no days, no planets, can affect me adversely and every day of the week is equally auspicious.
Quotable Quotes from 'Day by Day with Bhagavan'

As the blazing fire reduces wood to ashes, similarly, the fire of Self-knowledge reduces Karma to ashes.
~ Bhagavad Gita

Consciousness means choicelessness,
and to be choiceless is to be free from all desire,
is to be free from all projection,
is to be free from all imagination,
is to be free from future.
~ Osho


You don't have to do nothing, you don't have to think anything, you don't have to feel anything to be complete.  You are complete by yourself.
~ Sadhguru

I have no birth, no death, and no duties. Never done anything either good or bad. I am purely Brahman, the Absolute beyond all qualities. How could either bondage or liberation exist for me? If God is pervading immovable, whole, without any parts then there is no division in this God at all. How then could he be regarded as within or even without.
~ Mooji 


The ocean does not require that the waves are still to be more ocean like. In the same way, the self does not require the end of activity to be more the self.
~ Mooji 
 

Disciple: Does not the realised man continue to live just like a non-realized being?
Ramana Maharishi: Yes, with this difference that the realized being
does not see the world as being apart from the Self.
He possesses true knowledge and the internal happiness of being perfect,
whereas the other person sees the world apart, feels imperfection and is miserable.
Otherwise their physical actions are similar.
~(Talks with Sri Ramana Maharshi Talk 487)

Know then that the body is merely a garment.
Go seek the Wearer, not the cloak
~ Rumi

Do not pretend that you love others as yourself. Unless you have realized them as one with yourself, you cannot love them. Don't pretend to be what you are not, don't refuse to be what you are.
Your love of others is the result of self-knowledge, not its cause. Without self-realization, no virtue is genuine. When you know beyond all doubting that the same life flows through all that is and you are that life, you will love all naturally and spontaneously.
When you realize the depth and fullness of your love of yourself, you know that every living being and the entire universe are included in your affection. But when you look at anything as separate from you, you cannot love it for you are afraid of it.
Alienation causes fear and fear deepens alienation. It is a vicious circle. Only self-realization can break it. Go for it resolutely.
~ Sri Nisargadatta Maharaj


Introspecția ghidată de Sri Mooji (Sri Mooji’s Guidance on Self-Inquiry)


Introspecția ghidată de Sri Mooji - aceste îndrumări au fost oferite în cadrul Retragerii în Tăcere de la Monte Sahaja din august 2015


__________________________________________________________________________

Sunt oferite două îndrumări. Ambele te aduc în același loc. Dacă ghidările mai subtile ți s-au părut prea greu de urmat – de a privi și a descoperi că tu ești înaintea oricărui lucru pe care îl poți percepe – există un exercițiu mai simplu dar la fel de puternic. Este acela de a te consolida în vibrația „Eu sunt”.



Exercițiul 1

Vibrația „Eu sunt”


Cu toții cunoașteți simțământul de a fi. Fără a practica nimic, toate ființele se referă spontan la  ele ca „Eu” - eu sunt, eu exist. „Sunt” înseamnă a exista, a fi. Cine este „eu” care sunt, care există? Senzația de existență este prezentă în mod natural și este complet confortabilă. Este începutul percepției, și funcționează în timpul stării de veghe ca martorul fără efort și observatorul a tot ceea ce apare, a tot ceea ce are importanță pentru simțul „eu sunt”.

Acest sentiment „Eu sunt”, „Eu exist”, este modul natural, nedobândit,  prin care ne recunoaștem propria existență. Începe cu senzația de „Eu exist”. Aceasta nu ia timp, pentru că este deja aici, în mod natural, înainte ca orice gând să apară. Nu este la nicio distanță de tine așadar nu trebuie să te duci la ea. Este aici în mod natural cu și ca și conștiință. Ele sunt una. Doar fii conștient de tine. Nu lăsa acest sentiment natural de prezență să se combine cu vreun alt concept, gând sau intenție. Toate intențiile precum „Vreau să fac asta, sper să reușesc, vreau să devin iluminat” trebuie lăsate deoparte. Rămâi cu această vibrație – nu doar cuvintele, ci senzația intuitivă, subiectivă, de a fi - „Eu exist. Eu sunt aici.” Asta e tot.

Acum, mintea se poate strecura și spune „Ei bine, nu văd nimic, nu funcționează” - și toată obișnuita gălăgie răuvoitoare se stârnește ca să distragă atenția. Dar tu rămâi ferm în senzația de a fi. Dacă vezi și simți că atenția pleacă pe colo și pe dincolo, nu te îngrijora. Doar readu atenția la simplul „Eu sunt”.

Practică asta pentru perioade scurte de câte aproximativ șapte minute odată. Doar fii. Poți să faci asta în timp ce ești așezat sau chiar mergând; nu contează. La început, s-ar putea să-ți fie mai ușor să stai de unul singur și să găsești un loc și un timp când e cel mai puțin probabil să fii deranjat. Totuși aceasta nu e o condiție sau o necesitate. Amintește-ți: oriunde te-ai afla, senzația de prezență trebuie să fie acolo fără efort. Faptul că poți să știi că ești viu și treaz este pentru că simțământul „Eu sunt” sau prezența este acolo prima.

Cu ochii deschiși sau închiși, doar concentrează-te pe ceea ce vizează exercițiul. Rămâi cu simțul natural „Eu sunt”, senzația de a ființa. La început e posibil să te simți obosit, ca și cum chiar încerci să faci ceva, să previi această senzație „Eu sunt” de a se amesteca cu alte gânduri. Alte gânduri vin și vor să se joace, dar tu nu intri în joc. Doar fii cu simțământul de „Eu”. Gradat, cu puțină practică, vei vedea că senzația „Eu sunt” rămâne de la sine, fără intruziuni, și vei începe să simți o stare de expansivitate și pace. Un sentiment natural de a dori să rămâi mai mult în această stare se va dezvolta, dar începe așa, cu mici perioade de cinci până la șapte minute de auto-absorbție.




Exercițiul 2

Tu ești înainte de orice care poate fi perceput


Tu ești înainte de orice care poate fi perceput. Nimic din ceea ce percepi nu poate fi ceea ce ești tu. Pur și simplu observă asta lăuntric până ce devine confirmat în minte în mod natural. Rămâi ca această conștiință. Observă că toate gândurile și senzațiile, toate fenomenele, vin și pleacă în fața ta. Observă că tu ești deja aici înainte ca orice să apară – percepi fără efort. Computerul este pornit dar tu nu te loghezi. Pur și simplu privește. Vei simți o vastitate, o imensitate a ființei. Acesta poate fi exercițiul tău în timp ce îți vezi de viața cotidiană. Păstrează-ți atenția pe sentimentul de a fi mai degrabă decât pe lucrurile care apar în spațiul minții.

Vei descoperi că mintea caută să scape de aceste exerciții pentru că ele dezvăluie puterea interioară și conștiința. Doar observă asta. La început va părea greu de rezistat forței distragerii, pentru că atenția era obișuită să plece pe câmpul activității mentale și al banalității. Pe măsură ce observi din ce în ce mai mult asta, o înțelegere mai mare va ieși la suprafață. Prin continuarea observării detașate, tendința de a scăpa va începe să scadă și o senzație intensă a prezenței va fi simțită. Ești chiar la ușa trezirii, dar fii conștient că tendințele, obișnuințele și înșelătoriile minții psihologice nu vor fi atât de ușor de transcens. Nu e nevoie să suprimi această energie a minții; mai degrabă concentrează-te pe martor (observator) și pe natura sa naturală, spațioasă și mereu prezentă. Acesta este adevăratul nostru Sine. Așadar nu risipi energie și timp încercând să controlezi mintea. Rămâi ca observatorul ei conștient și impersonal.

Pe măsură ce privești, vei fi capabil să recunoști că identitatea este doar un gând ce aleargă de la o poveste la alta ca o maimuță din creangă-n creangă. În trecut putea să alerge cu orele fără ca tu să o prinzi, dar pe măsură ce continui să rămâi ca și conștiință pură vei descoperi că vibrația ta se consolidează iar conștiința ta se ridică la o altitudine mai înaltă. Abilitatea de a prinde mintea va fi mult mai ușoară pentru tine. De îndată ce identitatea apare, un semnal îți va apărea în interior și vei putea recunoaște acest joc al ei. Acum, foarte important: ce este cel care urmărește această identitate jucându-se? Nu lăsa mintea să răspundă pentru tine. Încearcă să înțelegi ce întrebi de fapt. Nu fi grăbit dar rămâi concentrat. Verifică simțul natural „Eu sunt aici”. Ca și ce ești aici? Din nou tu răspunzi „Nu pot să spun sau să văd nimic anume. E doar un simțământ de ființare.”

Continuă să te întorci la poziția de „ființare”. Dezvoltă obiceiul de a observa din și ca prezență mai degrabă decât ca persoană. Prin starea de prezență, vei crește rapid în înțelepciune și înțelegere intuitivă. Vei începe să trăiești deasupra tărâmului minții psihologice unde locuiește simțul personalității și este în mod constant molestat de tendințe egotice. La altitudinea superioară a prezenței, mintea psihologică personală nu poate respira și îi scade aparenta putere de a influența prezența.

Acesta este la fel ca exercițiul de a rămâne ca „Eu sunt”. Acesta este, de asemenea, senzația de ființare care este în mod natural aici – simțământul „Eu sunt”. Apoi la un anumit moment, o realizare apare în interiorul ființei: „Eu sunt” este și el văzut. „Eu sunt” este și el perceput. Senzația de prezență este de asemenea simțită. Nu fi în grabă după asta. Atunci când ideea ”Eu sunt persoana” este cernută în afară, acolo rămâne doar prezența „Eu sunt”. Dacă poți ajunge la starea doar de prezență neamestecată, asta este deja ceva extraordinar. Ești într-un câmp de grație.

Amintește-ți, prezența „Eu sunt” este principiul Dumnezeiesc. Este lumina lui Hristos, ființa lui Shiva sau conștiința lui Krishna. Nu poate fi spulberată ca o simplă iluzie. Este exprimarea dinamică sau aspectul Conștiinței Absolute. Fără ea nu poate exista nicio realizare a Sinelui sau măcar vreo trăire, vreo experiență. Este Dumnezeu-Sinele activ. Acordă-ți timp să te marinezi în această profundă stare a absolutului care vede ființarea. Aceasta este starea Satchidananda. Sat înseamnă existență, chid este conștiință, iar ananda înseamnă bucurie pură sau beatitudine. Toate ființele iubesc această stare divină. Jocul persoanei a emanat din ea și este susținut de aceasta pentru o vreme, până când apare o maturitate suficientă în persoană pentru a se contopi în prezență. Toate aceste reprezintă jocul divin – maya sau jocul lui Dumnezeu.

La momentul potrivit o maturitate ulterioară se petrece prezenței și un spațiu mai profund este perceput intuitiv, dincolo de prezență și total non-fenomenal. Este, de asemenea, acțiunea grației și nu poate fi înțeleasă de către minte. Dacă încerci să forțezi această recunoaștere a Absolutului, atunci aduci din nou mintea și persoana și va părea ca și cum mintea a realizat ceva extraordinar, dar aceasta va fi o realizare falsă, doar o stare mentală. Absolutul nu este revelat prin efort uman. La momentul potrivit, prezența pur și simplu începe să se contopească în el.

Unii dintre voi pot simți că fără niciun exercițiu sunteți deja într-un loc de odihnă, dar nu luați asta ca de la sine. Deseori este egoul care se preface că este treaz și matur în adevăr. Implică-te în totalitate acestei introspecții oferite aici. Este bună pentru toți căutătorii. În mod natural, pe măsură ce te miști, descoperi că mișcarea are loc dar tu nu-i ții socoteala și nici nu te compari cu fenomenul ce apare ca minte. Totul este proaspăt iar atenția nu mai fuge ca înainte ci rămâne cu ușurință una cu ființa constantă. Rămâi aproape de Maestrul ale cărui prezență și grație sprijină completa ta realizare a Sinelui.

Aceasta e munca ta interioară – introspecția. Muncă interioară – satisfacție eternă. Munca interioară revelează Sinele atemporal. 



http://mooji.org/
~~~~~~~.~~~~~~~


ENGLISH:
Sri Mooji’s Guidance on Self-Inquiry
Two guidances are offered. Both bring you to the same place. If you have been finding the more subtle guidances too difficult to follow—of looking and finding that you are earlier than anything you can perceive—there is a simpler but equally powerful exercise. It is to be confirmed in the ‘I am’ vibration.


Exercise 1
The ‘I am’ vibration

 
You all know the sense of being. Without practising anything, all beings spontaneously refer to themselves as ‘I’—I am, I exist. ‘Am’ means to exist, to be. Who is the ‘I’ that am, the ‘I’ that exists? The sense of existence is naturally present and feels totally comfortable. It is the beginning of perception, and functions during the waking state as the effortless witness and observer of all that is arising, all that has meaning for the sense ‘I am’.
This feeling ‘I am’, ‘I exist’, is the natural untaught way through which we recognise our existence. Start with the feeling ‘I exist’. It takes no time, for it is already naturally here before any thoughts arise. It is no distance from you so you don’t have to go to it. It is naturally here with and as consciousness. They are one. Just be self-aware. Don’t let this natural feeling of presence combine with any other concept or thought or intention. All intentions such as ‘I want to do this, I hope this works out, I want to become enlightened’ should be left aside. Stay with this vibration—not merely the words, but the intuitive, subjective sense of being—‘I am. I am here.’ That’s all.


Now, mind may creep in and say, ‘Well, I don’t see anything, this isn’t working—’ and all the usual mischievous noise to distract the attention is stirred up. But you stay firmly in the sense of being. If you see and feel that the attention is drifting off here and there, don’t worry. Just bring back the attention to the simple ‘I am’.
Practise this for little periods of about seven minutes at a time. Just be. You can do this while you are sitting or even walking; it doesn’t matter. In the beginning, you may find it easier to just sit alone by yourself and try to find a space and time where you are least likely to be disturbed. However, this is not a condition or requirement. 


Remember: wherever you are, the sense of presence must be there effortlessly. The fact that you can know you are alive and awake is because the sense ‘I am’ or presence is there first.
With eyes either open or closed, just focus on what the exercise is aiming at. Stay with the natural sense ‘I am’, the feeling of being. In the beginning you may feel tired, as though you are really trying to do something, which is to try to keep this sense ‘I am’ from mixing with other thoughts. Other thoughts come and want to play, but you do not engage. Just be with the ‘I’ feeling. Gradually, with a little practice, you will see that the sense ‘I am’ stays by itself, without intrusion, and you will start feeling a sense of expansiveness and peace. A natural feeling of wanting to stay more in this state will develop, but start like this, with little pockets of five to seven minutes of self- absorption.


~~~~ 

Exercise 2 
You are earlier than anything that is perceivable
 
You are earlier than anything that is perceivable. Anything that you perceive cannot be what you are. Simply observe this internally until it becomes naturally confirmed in the mind. Stay as this awareness. Witness that all thoughts and sensations, all phenomena, come and go in front of you. Notice that you are already here before anything appears—effortlessly perceiving. The computer is on but you don’t log in. Simply look. You will feel an inner spaciousness, an immensity of being. This can be your exercise as you move about in daily life. Keep your focus on the sense of being rather than the appearances arising in the mind space.


You will find your mind seeking to escape these exercises as they reveal inner strength and awareness. Just observe this. In the beginning, the force of distractedness will feel difficult to resist as the attention has been accustomed to drifting towards the field of mental activity and trivia. As this comes increasingly into your observation, greater understanding will emerge. 

By continuing with detached witnessing, the pull to escape will begin to weaken and an increased sense of presence will be felt. 
You are at the very door of awakening, but be aware, the tendencies, habits and deceitfulness of the psychological mind will not be so easily transcended. You don’t have to suppress this energy of the mind; rather concentrate on the witness and its natural, spacious and ever-present nature. It is your own true Self. Therefore don’t waste energy and time trying to control mind. Stay as its impersonal awareness witness.

As you watch, you will be able to recognise that identity is just a thought, running from one story to another like a monkey jumping from branch to branch. In the past, it may go for hours without you catching it, but as you continue to stay as the awareness, you will find your vibration strengthening and the consciousness rising to a higher altitude. The ability to catch the mind will be much easier for you. As soon as identity is playing, a signal will come inside and you will be able to recognise this play. 


Now, very important: what is witnessing this identity playing? Don’t let the mind answer for you. Try to understand what you are actually asking. Don’t be in a hurry but remain focussed. Check in and verify the natural sense ‘I am here’. As what are you here? Again you respond, ‘I cannot say or see anything in particular. It’s just a sense of being.’
Keep returning to the ‘being’ position. Develop the habit of observing from and as presence rather than person. Through the state of presence, you will grow quickly in wisdom and intuitive insight. You will begin living above the realm of the psychological mind where the sense of personhood resides and is constantly molested by egoic tendencies. In the higher altitude of presence, the psychological personal mind cannot breathe and fades in its seeming power to influence the presence.


This is the same as the exercise to stay as the ‘I am’. That is also the sense of being which is naturally here—the sense ‘I am’. Then at a certain point, a realisation arises inside the being: the ‘I am’ also is seen. The ‘I am’ also is perceived. The sense of presence is also felt. Don’t be in a hurry for this. When the ‘I am the person’ idea is sieved out, there remains just the ‘I am’ presence. If you can come to the sense of just the unmixed presence, this is already tremendous. You are in the field of grace.


Remember, the presence ‘I am’ is the Godly principle. It is the Christ light, the Shiva being or Krishna consciousness. It cannot be dispelled as mere illusion. It is the dynamic expression or aspect of Absolute awareness. Without it, there can be no realisation of the Self or even experiencing. It is the active God-Self. Allow time to marinate in this profound state of awareness seeing being. It is the Satchidananda state. Sat means existence, chid is consciousness, and ananda means pure joy or bliss. 


All beings love this divine state. 
The play of personhood emanated from it and is sustained by it for a while until there arises sufficient maturity in personhood to merge into presence. All this is the divine play—the maya or play of God.
At the appropriate time further maturing occurs to the presence and a deeper space is intuitively felt, beyond presence and totally non-phenomenal. It is also the action of grace and cannot be understood by the mind. If you try to force this recognition into the Absolute, then you bring the mind and person in again and it will seem as though the mind has accomplished something tremendous, but it will be a fake realisation, a mere mental state. The Absolute is not revealed through human effort. At the appointed time, presence simply begins merging in it.


Some of you may feel that without any exercise, you are already in a place of rest, but don’t take this for granted. It is often the ego playing out as being awake and mature in the truth. Apply yourself fully to the introspection offered here. It is good for all seekers. Naturally, as you move, you find that the movement is happening, but you are not keeping account of it or measuring yourself against the phenomena arising as mind. Everything is fresh and the attention is not straying as before but remains easily one with constant being. Stay close to the Master whose presence and grace supports your complete realisation of the Self.
This is your internal work—self-inquiry. Internal work—eternal satisfaction. 

Internal work reveals timeless Self.

http://mooji.org/
~~~~~~~~